Persbericht: BEAUTYMERK MYLENE ZET MODELLEN VAN SPECIAL OLYMPICS BELGIUM MET EEN VERSTANDELIJKE BEPERKING IN

‘S WERELDS EERSTE BEAUTYCAMPAGNE DIE GEEN BEPERKING ZIET

HEIST-OP-DEN-BERG – Samen zijn we mooier! Dat viert Mylène vandaag met de lancering van haar nieuwe #lovely-collectie. Twee atleten van Special Olympics Belgium en twee van Special Olympics Nederland stralen in de spotlights van de voorjaarscampagne van het Belgische beautymerk.

#lovely-campagne voor een open blik
Mylène is het eerste beautymerk dat kiest voor vier modellen met een verstandelijke beperking om de nieuwe collectie te promoten. “We zagen eind maart de video-oproep van Special Olympics Belgium (SOB) voor de nieuwe #DareToSponsor-campagne op sociale media verschijnen en reageerden onmiddellijk. Samen met SOB willen we aantonen dat hun atleten -zoals iedereen- een plaats verdienen in de maatschappij én de spotlights”, zegt Alain Duperray, CEO van Mylène. “We hopen dat onze #lovely-campagne bijdraagt aan een open blik, en het besef dat een beperking niet is wie je bent. Als partner van Special Olympics Belgium kunnen wij mensen met een verstandelijke beperking bij onze 3.500 verkopers en al hun klanten een plaats in de spotlights geven. Wij geloven in ‘samen mooier’ en dat vieren we offline én online”, aldus Duperray. “Inclusiviteit voor mensen met een verstandelijke beperking is nog lang niet vanzelfsprekend. Maar we merken een kentering. Verschillende grote bedrijven reageerden op onze #DareToSponsor-oproep om onze atleten te steunen. Dat Mylène zich op lange termijn engageert is alweer een belangrijke stap in sociale gelijkheid voor iedereen”, vertelt Zehra Sayin, CEO van Special Olympics Belgium.

Plek in de spotlights en op het sportpodium
Voor Special Olympics Belgium-atlete Pauline De Schaepmeester (26, Marke – West-Vlaanderen, gymnastiek, won medailles tijdens 5 edities van Wereldspelen en tijdens de Nationale Spelen) en atleet-ambassadrice Julie Bourgeois (30, Tellin – Luxemburg, judo, won medailles tijdens 2 edities van Wereldspelen, tijdens andere internationale evenementen en tijdens de Nationale Spelen) werd hun droom om ooit model te zijn werkelijkheid. “Ik ben graag mooi en hoewel ik nerveus was voor deze nieuwe ervaring, vind ik het toch een hele eer dat ik gekozen werd als model voor deze campagne”, vertelt een tevreden Pauline. Julie voegt hieraan toe: “Ik vind het prachtig dat mensen met een beperking betrokken worden in dit project. Ik heb mijn beperking altijd al aanvaard en ben zeer blij dat er projecten worden ontwikkeld voor mensen zoals ik want inclusie is belangrijk.”

Momenteel bereiden beide dames zich voor op hun deelname aan de Special Olympics Belgium Nationale Spelen die plaatsvinden van 9 tot en met 12 mei 2018 in Doornik en Moeskroen. Dit dient tevens als goede oefening voor hun deelname aan de Wereld Zomerspelen in Abu Dhabi 2019. De atleten zijn dus niet alleen grote fan van mode en beautyproducten, ze leven ook voor hun sport.

Een vaste plek in Mylène-campagnes
Modellen met een verstandelijke beperking krijgen vanaf nu een vaste plek in de campagnes van Mylène, naast en samen met andere modellen. Daarnaast doneert het Belgische bedrijf een deel van de opbrengst van de #lovely-collectie aan Special Olympics zodat atleten het hele jaar van hun sport kunnen genieten. “We zijn structureel partner van Special Olympics en dat betekent ook een structurele ondersteuning van hun missie. Vanaf vandaag zal men vaker een model met een verstandelijke beperking tegenkomen in bijvoorbeeld onze make-up tutorialvideo’s, op de catwalk bij de verkooplanceringen voor onze consulenten en op ons campagnebeeld”, concludeert Duperray.

Mylène NV - www.mylene.eu
Mylène is ‘samen mooier’. Dat begon in 1965 met de ontwikkeling van beautyproducten in eigen laboratorium, om in 1972 de Home-afdeling toe te voegen. Sinds 2017 is de homeparty compleet met de accessoiresafdeling Style. Inmiddels ontwikkelt en produceert Mylène in haar eigen laboratorium en fabriek (nieuwe) producten voor fans in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland. Sinds de oprichting brengt het Belgische bedrijf mensen samen, iedere dag opnieuw op homeparty’s of interactieve Beauty/Home/Style-workshops onder leiding van professionele consulenten. Zo maken 120 medewerkers en 3.500 zelfstandige consulenten elke dag de wereld ‘samen mooier’ met de kwaliteitsproducten van Mylène.

Over Special Olympics

Special Olympics is een internationale beweging die het hele jaar olympische sporten aanbiedt aan mensen met een verstandelijke beperking. Via sport wil Special Olympics hun zelfvertrouwen, hun gezondheid en hun mogelijkheden in het dagelijkse leven verbeteren. De beweging wil het taboe dat vandaag nog altijd bestaat rond personen met een verstandelijke beperking doorbreken, om zo respect en waardering te creëren voor alle personen met een verstandelijke beperking. Special Olympics werd opgericht in de Verenigde Staten in 1968 door Eunice Kennedy Shriver en telt vandaag 4 miljoen atleten in 178 landen.

De vzw Special Olympics Belgium werd opgericht in 1979. De organisatie staat onder de Hoge Bescherming van Hunne Majesteiten de Koning en Koningin. Tia Hellebaut en Kevin De Bruyne zijn meter en peter van de organisatie die erkend is door het Belgisch en Interfederaal Olympisch Comité. De Nationale Spelen van Special Olympics Belgium zijn HET sportief hoogtepunt van het jaar voor meer dan 3400 atleten met een verstandelijke beperking. Special Olympics Belgium is ook internationaal aanwezig, met de deelname van Belgische atleten aan de Wereldzomer- en Wereldwinterspelen.

Meer informatie vindt u hier: www.special-olympics.be of www.facebook.com/SpecialOlympics.be

Persdossier: https://www.special-olympics.be/wp-content/uploads/2018/02/Persdossier-2018-NL.pdf

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Neem voor meer informatie, productaanvraag of een interview contact op met Wavemakers, Elke De Mayer, elke@wavemakers.eu, 0485 75 28 66.

Persbericht_12042018_BE_eerste beautycampagne met modellen met verstandelijke beperking.pdf

Persbericht_12042018_Nieuwe collectie Mylène brengt liefs in de wereld.pdf

Persberichten in je mailbox

Over Mylène

Het verhaal van Mylène start in 1965 met de Mylène-olie, hét wondermiddel voor een gezonde huid en stralend haar. Het beautymerk Mylène dat meer dan 50 jaar expertise heeft en steeds mee is met de trends, biedt voor ieder wat wils met Skin Care, Body Care, Make-Up, Interior Perfumes en Loungewear. Al deze producten zijn te verkrijgen via de online webshop mylene.eu aanvullend met inspiratie en advies. Daarnaast organiseert Mylène ook Mylène homeparty's waar professioneel opgeleide consulenten voor persoonlijk advies zorgen. Zowat alle producten in het gamma worden ontwikkeld in het eigen labo en geproduceerd in de fabriek in Heist-op-den-Berg.

Volg Mylène op Facebook, Instagram en Tiktok of surf naar de website.